June 7, 2024
Als het om updates van agenten in VALORANT gaat, verrast Riot Games altijd het nuchtere deel van de gemeenschap – en dat is niet anders met Patch 8.11, die een paar Clove-nerfs introduceert waar niemand om heeft gevraagd.
Als Clove überhaupt aanpassingen zou krijgen, hadden het eigenlijk verbeteringen moeten zijn. Nu zullen velen van jullie misschien in opstand komen tegen mijn bewering, door te zeggen dat ze overmeesterd zijn en hun immens succesvolle lancering te benadrukken. Aan die mensen, vraag ik: kun je een VALORANT-kaart echt 'beheren' met Clove, zoals je kunt met elk van hun leeftijdsgenoten?
Om een overzicht te geven: VALORANT's Patch 8.11 nerfs Clove's Haal mij op vermogen en hun overhyped ultieme, Nog niet dood. Dit is wat er verandert:
Waarom zou je nerfen? Haal mij op? 10 seconden was op zichzelf niet genoeg. Het is een egoïstisch vermogen dat geacht wordt hun gebrek aan controlevermogen te compenseren. De ultieme nerf heeft ook geen zin als we nog steeds agenten als Reyna, Phoenix en Cypher op zes ultieme punten hebben.
De patch repareert ook een bug die, ironisch genoeg, hun ultieme versie iets minder verstikkend maakte. Laten we eerlijk zijn: het is overweldigend om op zoek te gaan naar vijanden en binnen 10 seconden schadehulp te krijgen, anders verlies je je tweede kans op leven. Het was een seconde krachtig na de lancering, toen spelers zich nog aan het aanpassen waren aan Clove's tenue. Nu is dat gewoon niet zo.
'Maar Clove kan na de dood roken, wat geen van de andere controleurs kan.' Ik weet het, het is geweldig om wat dekking te hebben, zelfs als de controller van je team dood is. Maar hoe vaak heb je er al profijt van gehad? Hun rookbereik is ook beperkt, dus als je besluit te roteren (wat heel vaak gebeurt) naar een andere locatie, heeft het geen zin.
Zou je niet liever Omen hebben die je voor langere tijd dekking kan bieden, het team kan helpen met vaardigheden die de kaart daadwerkelijk beheersen, en ook agressief kan spelen? Als klap op de vuurpijl hebben de rookbeurten van Clove de kortste duur van alle controllers.
Als controller-hoofdman was ik heel blij toen Riot een duellist-achtige roker voor VALORANT aankondigde. Ik heb ze op de eerste dag uitgeprobeerd en heb er zelfs een tijdje met plezier mee gespeeld. Maar het duurde niet lang voordat ik besefte dat ik gewoon niet genoeg mogelijkheden had om mezelf of het team te helpen, en dat was precies waar meerdere professionals op hadden gewezen na de lancering van Clove.
De controllerrol in VALORANT draait helemaal om slimme spelen gericht op het gebruik van nutsvoorzieningen. Met Clove krijg ik echter zeer situationele, egoïstische en schrootachtige krachten waardoor ik blindelings sites tegenkom - en dat is alles. Ze lijken op Reyna, maar erger, nu deze ook een buff krijgt.
De professionele scene heeft ervoor gekozen Clove te negeren, en terecht. Zelfs in hun oorspronkelijke staat heeft tot nu toe slechts één VCT-team (FunPlus Phoenix) ze uitgekozen, dus stel je de schade voor die deze nerf zal veroorzaken. Zoals Shopify Rebellion's meL een tijdje geleden aan Dot Esports vertelde, is de kit van Clove gewoon niet waardevol genoeg voor de esports-meta en vereist een buff.
Nou, nu ze een nerf krijgen, zijn de kansen dat Clove een stempel zal drukken op het profspel kleiner dan ooit, en het lijkt er zeker op dat Riot ook niet van plan was dat te laten gebeuren.
In de tussentijd zou Clove de gerangschikte VALORANT-lobby's moeten blijven domineren, maar misschien iets minder dan voorheen. Terwijl het stof is neergedaald op Patch 8.11, wacht de gemeenschap om te zien of Riot zijn standpunt over Clove zal heroverwegen, of dat de agent een schaduw zal blijven van wat een meer strategische en dynamische toevoeging aan de VALORANT-selectie had kunnen zijn.
Jasper de Vries, afkomstig uit het bruisende Utrecht, staat in Nederland bekend om zijn talent om online casino content aan te passen voor het Nederlandse publiek. Zijn nauwkeurige aandacht voor lokale nuances zorgt voor een vlekkeloze gelokaliseerde speelervaring.