Het bedrijf wordt geleid door Sam Mathews als bestuursvoorzitter, terwijl Wouter Sleijffers de CEO is. Aan de andere kant werd voormalig Fnatic CS: GO-ster Patrik "cArn" Sättermon in 2012 de Chief Gaming Officer.
In de loop der jaren heeft Team Fnatic zijn strategische partnerschappen gebruikt om zijn merk te pushen door eSports-legendes, eSports-pro-uitrusting te creëren en wereldwijd een eSports-cultuur te versterken. Het bedrijf werkt samen met andere topmerken, waaronder AMD, Hisense, OnePlus, Twitch, BMW, LeTou, PCSpecialist, Monster Energy en Jack Link's. Eerder werd FNC ook gesponsord door SteelSeries en zelfs MSI.
Hoewel het meer dan twee decennia geleden als een klein merk begon, is Team Fnatic een van de meest waardevolle esports-teams. Een 2020-rapport over Forbes schatte de waarde ervan in de buurt van $ 120 miljoen, wat jaarlijks ongeveer $ 16 miljoen opleverde.
Fnatische eSports
Tegenwoordig is Team Fnatic een eSports-team met meerdere divisies dat deelneemt aan meer dan zeven divisies. Tot nu toe heeft de organisatie meer dan $ 17 miljoen verdiend en het record voor het op twee na meest bekeken westerse esports-team in 2020. Met meer dan 33 miljoen volgers op sociale media is Team Fnatic een beroemd esport-team en zeker een kracht om rekening mee te houden.
FNC stapte in 2006 in actieve eSports na de overname van een World of Warcraft (WoW) -team. De selectie omvatte Vo0, TooGood en Ztrider, drie van de beste spelers op dat moment. Het trio blonk uit in alle topcompetities en pakte drie titels. In het volgende jaar stelde Fnatic een DotA-team samen en groeide snel uit tot een van de snelstgroeiende eSports-merken door verschillende andere best beoordeelde esports-divisies toe te voegen.