Zet in op Fortnite World Cup 2024

Fortnite van Epic Games is een videogame die voor het eerst werd gepubliceerd in 2017. Na een reeks vertragingen werd de game eindelijk uitgebracht, vanwege de behoefte van Epic om te innoveren op hun vorige games. Save the World, Battle Royale en Creative zijn de drie verschillende versies van Fortnite. Daarnaast is de Fortnite World Cup nu een jaarlijks eSports-toernooi gebaseerd op de videogame Fortnite. De inaugurele finales werden in juli 2019 in New York gehouden in het Arthur Ashe Stadium. Er was een totale prijzenpot van $ 30 miljoen te winnen in alle verschillende competities.

Fortnite is momenteel een van de belangrijkste eSport-toernooien in online videogames. De creatie van Epic Games is een grote hit in de industrie. Het heeft meer dan 350 miljoen geregistreerde gebruikers en meer dan 10 miljoen loggen elke dag in. Een dergelijke aantrekkingskracht heeft zich ook verspreid naar de gokwereld. De eSport-kampioenschappen zijn beschikbaar op veel eSports-wedplatforms. De eSport-kampioenschappen maken gebruik van twee spelmodi.

Jasper de Vries
WriterJasper de VriesWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

Over Fortnite

De Pro-Am en het belangrijkste WK-evenement gebruiken beide Fortnite Battle Royale. Dit is een Battle Royale-game waarin maximaal 100 spelers worden gedropt op een eiland zonder wapens of bepantsering behalve een houweel. Gamers moeten op de grond op zoek gaan naar wapens en genezende voorwerpen. Ze gebruiken ook hun houweel om bestaande functies af te breken om middelen te verzamelen.

Dit alles moet worden voltooid terwijl je de aanvallen van andere spelers vermijdt en binnen een steeds kleiner wordende cirkel op de kaart blijft of dodelijke schade riskeert als ze de kaart verlaten. Gebruikers kunnen de middelen die ze hebben verzameld gebruiken om hun basis te bouwen om zichzelf te beschermen tegen aanvallen. De speler of het team met de meeste levens aan het einde van het spel wint. Spelers kunnen ook in hun eigen tempo aangepaste cursussen maken in Fortnite Creative, die ze vervolgens kunnen gebruiken om competitieve evenementen op te zetten die met anderen kunnen worden gedeeld.

Competities

Epic heeft een aanzienlijk bedrag uitgegeven om de beste esports-toernooien. In 2018 zette het bedrijf honderd miljoen dollar in om de Fortnite esport uit te breiden, met als uiteindelijke doel een groot eSports-toernooi te organiseren. Het proces verliep echter niet bepaald soepel.

Technische problemen, slechte productiekwaliteit en problemen met het websiteverkeer plaagden vroege toernooien. Vanwege vertragingen moest zelfs het eerste Summer Skirmish-evenement halverwege worden geannuleerd. Gaandeweg ging het beter, maar de problemen bleven zich voordoen.

WK-kwalificatiewedstrijden hebben ook hun deel van de problemen gehad, met name op het gebied van valsspelen. Door valsspelen tijdens kwalificaties werden bekende spelers als Xxif en Damion Cook geschorst, maar later weer hersteld. Op dezelfde manier betekent de snelle ontwikkeling van Epic dat nieuwe functies zoals de almachtige Infinity Blade vaak vlak voor grote toernooien aan hetzelfde spel worden toegevoegd. Deze kunnen ervoor zorgen dat spelers niet goed genoeg kunnen oefenen voor eSports-toernooien.

Verreweg het meest indrukwekkende aspect van het WK is hoe Epic erin is geslaagd de realiteit en het digitale universum te integreren. Het publiek wordt aangemoedigd om elke dag meerdere taken uit te voeren, zoals het bezoeken van themaparken, om beloningen te verdienen. De voordelen kunnen zoiets eenvoudigs zijn als een fysieke V-Bucks-munt, net als in het spel. Fans konden tijdens het evenement Fortnite World Cup-kleding kopen, evenals andere freebies zoals behang, die alleen tijdens de gelegenheid beschikbaar zijn.

Early Access is een goede methode die door de gigantische provider wordt gebruikt om mensen voor het spel te interesseren. Maar het vereist meer om gebruikers betrokken te houden, en Epic heeft uitstekend gebruik gemaakt van beide kaarten. Save the World trok een groot aantal mensen aan die gebruik wilden maken van de Early Access-functie.

Zelfs nadat het premium werd, bleven sommige mensen. Epic maakte vervolgens zijn meest recente modus beschikbaar als gratis service. Het is ontworpen als een bonus voor degenen die trouw zijn gebleven aan de eerdere modi. Het was ook een stimulans voor degenen die nog niet aan het spel hadden deelgenomen om het te proberen.

Waarom zijn Fortnite World Cup-finales populair?

Het esports-toernooi is een wereldwijd fenomeen. Epic onthulde dat reserveringen voor de locatie met meer dan 23.000 capaciteit vlak voor het 2019 esports-toernooi uitverkocht waren. De World Cup Finals werden bekeken door meer dan twee miljoen gelijktijdige kijkers op de streamingplatforms Twitch en YouTube.

Het kampioenschap zelf is divers en de kwalificatiewedstrijden trekken meer dan 40 miljoen spelers aan. De prijzenpot voor het toernooi is vrij groot en genereert nog meer interesse. Om het evenement tot een succes te maken, is Epic Games afhankelijk van de aanwezigheid van fans.

Epic Games creëerde tijdens het evenement een aantal attracties rond het toernooi. Voor, tijdens en na de spelen wordt een replica-pretpark ingericht. Het publiek is altijd divers, vooral qua leeftijd, wat de populariteit van het evenement aantoont. Veel gezinnen met jonge kinderen, maar ook kinderen en volwassenen gekleed in esports-truien, zorgen ervoor dat het themapark meer als een echte plek aanvoelt.

Waarom is dit toernooi populair om op te wedden?

Omdat er meerdere edities van het spel zijn, is het een populaire inzetoptie voor mensen die houden van wedden op esports-toernooien. De drie modi van de game bieden verschillende opties voor gamers met verschillende smaken. Mensen genieten van nature graag van keuzes, zoals een creatieve omgeving waar ze unieke eilanden bezitten en volledige onafhankelijkheid hebben. Sommige mensen vinden het prettig om regelmatig tussen de verschillende modi te wisselen. Daarom is dit een uitstekende manier om te voorkomen dat het spel saai wordt.

Fortnite World Cup Finals' winnende teams en grootste momenten

De inaugurele Fortnite World Cup werd voor het eerst aangekondigd in februari 2019. Epic was bedoeld om het evenement jaarlijks te houden. Een kwalificatieproces selecteerde ongeveer 200 spelers of teams om deel te nemen aan het WK. Spelers en teams streden tegen anderen in hun online regio om zich te kwalificeren.

Elke week strijden solospelers en duoteams uit een bepaald gebied in maximaal tien wedstrijden tegen tegenstanders uit dezelfde categorie. De competities werden online gehouden en de top 3000 teams of spelers werden geselecteerd.

Het jaarlijkse evenement is een van de grootste eSports-toernooien ter wereld. Het was een genot om naar de editie van 2019 te kijken. De overvloed aan schermen in de eSports-kampioenschappen lijkt misschien overdreven, maar ze maken het veel gemakkelijker om de actie te bekijken.

Elke speler op het esport-toernooi had één monitor voor zich die donker werd zodra ze waren uitgeschakeld, en andere schermen werden gebruikt om gevechten vanuit verschillende hoeken uit te zenden. Omdat op hoog niveau Fortnite spelen kan erg zenuwslopend zijn, waarbij spelers het landschap om hen heen snel vernietigen en opnieuw opbouwen om beter aan hun behoeften te voldoen, de verschillende kijkhoeken waren van cruciaal belang.

Fortnite Wereldbeker

Verschillende bekende spelers en influencers konden zich niet kwalificeren voor de Fortnite World Cup 2019. Tyler Blevins, de populairste Twitch-streamer aller tijden, presteerde dankzij zijn hilarische Fortnite-streams niet goed genoeg in de kwalificaties om deel te nemen aan het hoofdevenement. Andere opmerkelijke Fortnite-persoonlijkheden die het evenement niet konden bijwonen, waren onder meer Team SoloMid livestreamer Myth, Ali Kabbani, superster Cloak, Dennis Lepore van Team FaZe Clan en de 72-uurveteraan van Team Liquid, Thomas Mulligan.

De Fortnite World Cup was verdeeld in twee delen; een voor alleenstaande spelers en een andere voor teams of duo's met twee spelers. Zes wedstrijden werden gespeeld in zowel de solo- als duovorm. In duo's kent de scorestructuur punten toe voor eliminaties en plaatsing.

Elke eliminatie leverde één punt op, evenals niet-cumulatieve plaatsingspunten. Op 28 juli 2019 werden de finales van het solo-evenement gehouden. Kyle Giersdorf, online bekend als Bugha, een 16-jarige Amerikaan, won het toernooi en nam de hoofdprijs van $ 3 miljoen mee naar huis.

Nyhrox, Emil Bergquist Pedersen, Aqua en David Wang deelden een dag eerder de hoofdprijs van $ 3 miljoen in de finale van het duet-evenement.

De Fortnite World Cup zou in april 2020 voor de tweede keer terugkeren. Het werd echter geannuleerd omdat de wereld op slot zat vanwege de pandemie van het coronavirus. Om dezelfde reden ging de editie van 2021 niet door. Als gevolg hiervan heeft dit eSports-evenement maar één editie gehad. Epic daarentegen blijft verschillende eSport-competities op internet hosten.

Waar en hoe te wedden op Fortnite World Cup

Wedden op esports-toernooien zou geen ingewikkelde ervaring moeten zijn. Het is vrijwel hetzelfde als elke andere vorm van wedden op sport. In-play wedden wordt steeds populairder onder bookmakers. Fortnite is een populaire eSport die te vinden is in de catalogi van verschillende esport-weddenschappen. De allereerste stap is dus het vinden van een goksite die aan de behoeften van de gokkers voldoet.

Zowel het WK als de kwalificatie voor de esport online toernooien zijn beschikbaar om in te zetten op online esport goksites. De meeste bookmakers behandelen een lijst met toernooien, terwijl anderen gespecialiseerd zijn in Fortnite esports-weddenschappen. Hoewel wedden op het WK zelf het populairst is, geeft wedden op de kwalificaties een speler een aanzienlijk voordeel. Het stelt hen in staat kennis te maken met de teams en spelers in meerdere categorieën. Op die manier leren ze hoe ze moeten inzetten op het meest cruciale punt van het spel.

Het is van cruciaal belang om klein in te zetten bij het wedden op de kwalificaties. Vanwege het grote aantal spelers dat strijdt om een plek, moeten zelfs grotendeels onervaren gamers het tegen elkaar opnemen. Dit niveau dient uitsluitend om kennis te maken met de deelnemers. Inzicht in de kansenspreiding helpt bij het selecteren van spelers. De spreiding van de kansen geeft aan welke speler superieure vaardigheden heeft.

De Map Duration Bet, Total Towers Destroyed, First/Second Map Winner, Total Rounds en Round Handicaps zijn allemaal populaire weddenschappen. Naarmate een speler een beter begrip krijgt van de spellen en de deelnemers, kunnen ze overgaan tot meer gecompliceerde weddenschappen.

About the author
Jasper de Vries
Jasper de Vries
About

Jasper de Vries, afkomstig uit het bruisende Utrecht, staat in Nederland bekend om zijn talent om online casino content aan te passen voor het Nederlandse publiek. Zijn nauwkeurige aandacht voor lokale nuances zorgt voor een vlekkeloze gelokaliseerde speelervaring.

Send email
More posts by Jasper de Vries